søndag den 23. januar 2011

Inspirerede kort

I torsdags var jeg til hyggescrap hos Charlotte og pigerne i Scrapfactory. På disken lå det lækreste "Love potion" kort kreeret af Lina. Jeg blev SÅ forelsket i det, at jeg bare måtte lave et. Så jeg købte lidt forskellige materialer og selvom det ligner til forveksling, så endte mit kort med at blive et Valentine kort i stedet for. Jeg kunne ikke stå for stemplet med "Dullen" fra Greeting Farm, så det blev hende der kom til at pryde kortet. Foruden sort karton, og sort glimmerkarton, har jeg brugt mønstret papir fra g.c.d.





Jeg havde noget bredt pyntetape med en sort bort liggende, og syntes den passede godt på lommerne i kortet. "Dullen" er farvelagt med Copic. På de små tags i lommerne, har jeg fundet opskrifter frem til en lækker Valentines middag, og den sidste tag har jeg fyldt med små romantiske citater ;o)



Da jeg havde lavet ovenstående kort, var glad og tilfreds og gik i seng, lå jeg og fik en idé til endnu et kort af samme skuffe. Nu er vi dog ovre i en helt anden boldgade, nemlig et børnefødselsdagskort. Jeg fandt noget blåt, grønt og hvidt karton frem. Hegnet er Martha Stewards halloween-hegn, hvor jeg blot har skåret flagermusene væk. Alle dyrene er Sizzix dies farvet med Copic. Skyerne, træet og solen er skåret i fri hånd og de små æble, sommerfugle og tulipanerne er minipunches. Forsideteksten er Sizzix "Hayseed" alfabet.





Den første tag er et "Gavekort" til en Zoo-tur og næste tag er et forslag til hvad der kunne være i skovturskurven. De to lyserøde tags er forslag til opskrifter på skovtursmaden, den ene orange tag er en huskeseddel med alle de dyr man skal huske at se og den sidste tag er til at skrive en hilsen til fødselsdagsbarnet på.





Bag på et par af de små tags, har jeg printet nogle forskellige Zoo-dyr. Og det var så det. Mon der kommer flere idéer når jeg går i seng igen i aften? ;o)

7 kommentarer:

  1. super lækre sager du og gode ideer

    SvarSlet
  2. Super skønne kort, kan man fedte for at du tager et af dem med til Scrap´n´dream, så man liiiiige kan røre og sådan ;o)

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er de skønne - et hvert barn ville elske zoo-kortet og nu er der vel et lille barn gemt i os alle. Vil også rigtig gerne se kortet live..

    Glæder mig til vi ses. Knus..

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare skønne - er helt pjattet med 'Dyrene i Zoo ønsker dig tillykke' - det er da bare alt alt for sødt :) Tak for sidst, det var super hyggeligt. Også skønt kort du fik lavet der.

    SvarSlet
  5. Hold da helt op, hvor er du bare kreativ.
    Skønt kort - hvor du blev helt romantisk...LOL. Og så det Zoo kort. Jamen det er bare FLOT.
    Jeg kan god lide at høre, at andre lider af samme svaghed som mig. Nemlig at ligge i sengen og få gode ideer. Jeg har lagt papir og blyant i natbordsskuffen - tænk hvis ideen var væk næste morgen....Jeg har også præsteret at stå op midt om natten og scrappe ...men kors hvor man fortryder det dagen efter.....haha.

    SvarSlet
  6. Super skønne kort, jeg kan især godt lide dit zoo kort!

    SvarSlet
  7. Ihhhh nu er det mig der får røde kinder, over din søde kommentar ;o))
    Du sætter award´en på din blog, fortæller 3 ting om dig selv og sender den videre til 3 andre :o)

    SvarSlet