mandag den 1. april 2013

Påske med super kreativitet

Ja ja, jeg kan love mig selv nok så mange gange at der skal ske noget mere på min blog, og alligevel er det ind imellem svært at finde tiden. Men - NU har jeg haft 12 dages påskeferie og jeg skal love for at der har været gang i den. Startede med at tage til Troldhede i det jyske, for at hygge med gode venner og scrappe med Hanne som efterhånden er lige så bidt som jeg. Jeg havde lige fået det nye nummer af Ett Trykk ind af døren inden vi tog afsted, og i bladet var dette skønne foldekort med tags. Fik lavet to mere, men da de skal bruges i løbet af ugen, må de vente med at komme på til de er afleveret ;o)



Mit absolutte favorit papir fra Pion. Selvom serien og dette papir efterhånden er ret gammelt, så holder det stadig og er lige smukt. Cameo'en i toppen er et nyt sæt punch og præg fra Nellien Snellen. En rigtig sød pynt til ethvert lidt "romantisk" kort. 



Og så er vi ovre i en anden favorit - Maja Design. Så bliver det næsten ikke bedre.



Og fra samme Maja serie, her bare i blåt. Alle stemplerne er fra Papirhimlen.

Efter at have lavet 5 af disse kort, havde jeg stor lyst til at kaste mig over noget andet, og gik derfor på inspirationstur på Pinterest. Det kom der disse to kort ud af:


Smokingen er da bare det herligste mandekort og kan vel egentlig også bruges til en konfirmand.


Havde set Rikke lave disse kort oppe i butikken en onsdag aften til hyggescrap, og da jeg så fandt det igen på Pinterest måtte jeg bare prøve det. Ultra simpelt at lave og alligevel et flot resultat.

For dem af jer der kender mig, så ved I at jeg har erhvervet mig endnu en passion. Den hedder Cottagecutz dies. De er simpelthen fantastiske. Man kan vælge at stanse motiverne ud i hvidt karton og så male de forskellige dele, men er man ikke en "ørn" til det der med at farvelægge, så stans delene ud i de forskellige farver karton og sæt dem sammen. Det har jeg gjort på nogle af de følgende kort og jeg synes selv de er super søde.



Igen har jeg brugt papir fra Maja Design. En af mine favorit Spellbinders er brugt både som baggrund og som tekstfelt. Karusellen valgte jeg at stanse ud i brunt karton og hestene fik en gang guldembossing. Kunne sagtens have sat en masse små guldhalvperler og andet bling på, men faldt for enkeltheden og valgte at lade guldhestene være det "prangende" islæt ;o)





Og igen papir fra samme serie af Maja Design. Og igen samme Spellbinder som baggrund. Hele sættet med kaffekande, thekande, sukkeskål og flødekande samt kaffekop, var det der fik jumpstartet min kærlighed til Cottagecutz. De små sukkerknald'er blev stanset ud i hvidt, fik en gang glossy accent og et drys diamond dust for at give den rigtige sukkerkrystal effekt.


Der findes et utal af skønne baby dies fra Cottagecutz. To af dem af med et udvalg af forskelligt babytøj til drenge og piger. Små ting som også vil pynte på ethvert andet babykort som en lille extra embellishment. Det hvide karton blev kørt igennem en Patchworktæppe embossingfolder og så fik favorit Spellbinderen lige lov til at køre et par gange igen ;o)


Og her til en lille pige!




Denne bamse er da bare ikke til at stå for. Stansede den ud i mellembrun kvistkarton og for at give den lidt mere "liv", sværtede jeg kanterne med Vintage Photo. Den lille "skyggeeffekt" gav den lige det extra touch.

Det var så påskens "høst" og nu skal der laves tut til et kort, tut til et album, og en ordbog med forklaring på alle de der serbokroatiske udtryk som udenforstående synes vi bruger om de forskellige ting vi bruger i denne hobby. Ak ja, det er synd for dem at de endnu ikke har sat sig ind i denne skønne hobby ........ men vi skal nok få dem omvendt LOL.

Håber I alle derude nyder at det ser ud som om foråret endelig er på vej, og at I nyder den sidste fridag inden det går løs igen.

Fortsat rigtig god påske!

12 kommentarer:

  1. Hold da helt op hvor har du fået lavet mange skønne kort.

    SvarSlet
  2. Jamen, Lone jeg tror du har kunne mærke at jeg har tænkt rigtig mange gange på dig her i påske og også været lidt bekymret over at der ikke er sket noget på din blog så længe så det er rigtig dejligt at se nye kreationer fra dine hænder og sikke nogle super lækre ting du har fået lavet og skønt papir du har brugt.Folde kortene med tagsene er bare så flotte ( den ide må vist afprøves !!!!!!!
    Knus og kram til dig ;O)






    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak søde Lisa :o) Ja der sker desværre ikke så meget selvom jeg har lovet mig selv, at det skulle der laves om på i år. tror nu du kender til det selv, der er altid lige noget andet der kommer i vejen. Sig til hvis du gerne vil have en tut til foldekortet. Har lige lavet den i dag.

      Slet
    2. ÅHH Lone jeg vil da rigtig gerne have en tut, jeg er et fjols til det med at "regne" sådan noget ud så hvis du vil sende en til mig vil jeg blive rigtig glad!!!
      Min mailadr. loenborg@familie.tele.dk

      Knus Lisa

      Slet
  3. Hej Lone - skønne kort - foldekortet med tag er uimodståeligt og må liftes. Dejligt at se at der stadig er "liv" i dig. KH Caia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Caia. Ja det er ikke meget jeg når op til jer, men det er som om der konstant kommer noget i vejen. Ville også rigtig gerne have været afsted i morgen, men så i går røg bremserne på min mands bil og så skal han låne min på arbejde i morgen og så kan jeg ikke komme nogen steder. Det er bare brand irriterende. Og du siger også lige til hvis du gerne vil bede om en tut på foldekortet ;o)

      Slet
  4. Så smukke kort, du har lavet igen....og sikke en aktivitet, søde Lone :o)Bliver helt forpustet ;o)
    Lægger du tut'en på Dropbox?

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Diana, jeg skal se om jeg kan huske at få den i Dropboxen i aften, men ellers så send mig lige en lille hurtig sms med ordene: Tut Dropbox
      Så husker jeg det helt sikkert :-)

      Slet
  5. Påskeferie søde Lone, med den aktivitet, så må du være noget flad ;)
    Dine kort er som altid, helt fantastiske - den lille bamse, må du meget gerne tage med til SAM ;o)
    Krams

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Rikke, jeg har med ALLE mine Cottagecutz dies med, men husk nu at jeg kun er der søndag. Glæder mig bare SÅ meget til at se dig igen ;-)

      Slet
  6. Hej Lone

    Sikke skønne kort du har fået lavet!
    Vil blive super glad hvis jeg også må få tut´en på foldekortet?

    SvarSlet
  7. Hvor er de kort bare smukke, og jeg ville også meget gerne bede om tutten, hvis det er ok med dig? Min mail er på indlægget her, de er bare kanon flotte, og jeg er selv lige igang med at skal finde 6 ideer til bryllupskort, og det her ville være såå perfekt.
    På forhånd tusind tak og hvor er det en flot blog du har, jeg har lige fundet den gennem en anden på Scrapsisters, men skal da helt sikkert lige kikke liddt mere rundt herinde, før jeg er færdig her he he

    SvarSlet