søndag den 3. januar 2010

Yndlings-kogebogen

Så kom jeg endelig i gang med det projekt jeg har drømt om siden sidste Scrap-a-mania. Først tusinde tak til Pia, designer hos Scrapfactory, for super inspiration. Hun havde lavet denne kogebog som jeg forelskede mig totalt i. Jeg købte derfor alt hvad jeg skulle bruge, troede jeg, men glemte lige at jeg også skulle have en Bind-it-all maskine, så derfor stod den øverst på ønskesedlen til jul.

Som Pia har jeg valgt "Domestic Goddess" fra Graphic 45 til for- og bagside, samt til skillebladene. Selve omslaget har jeg distresset med "Weathered wood" distress ink fra Ranger. Metalhjørnerne er fra Tim Holz. Kaffekanden og noget af bestikket på omslaget, fik en gang "Rock Candy" distress stickles fra Ranger. Giver en rigtig god effekt.

Pia havde oprindeligt lavet sin kogebog i et lidt mindre format og uden plasticlommer, men da jeg opdagde at man kunne få plasticlommer som kan tages ud og sættes ind igen i ringene, efter at bogen er samlet, synes jeg det var smart, især til en kogebog, og købte derfor omslag som passede til de lommer der nu en gang er tilgængelige på markedet idag.

Og var det ellers bare om at komme i gang med at finde alle favoritopskrifterne frem fra de forskellige gemmer. I kender det sikkert kun alt for godt. Så har man lige opskriften på boller siddende på en lille lap på køleskabet, vor mor's forlorne hare liggende på en seddel i God mad let at lave og så fremdeles.

Nu bliver alle favoritterne samlet et sted så jeg fremover altid ved hvor jeg har dem og så er de nu, alt andet lige, langt kønnere at kigge på, eller .... døm selv. Jeg er i hvert fald utrolig glad for min kogebog og vil helt sikkert komme til at bruge den rigtig meget fremover. Så en stor tak til Pia og Scrapfactory. I er en stadig kilde til vidunderlig inspiration og jeg glæder mig, som altid, til at se hvad der kommer fra jer i fremtiden.
Og så lige et rigtig Godt nytår til jer alle derude ved scrapbordene. Vi ses til Scrap'n Dream den 13. februar i Tåstrup.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den skøn. Glæder mig til at se den i virkeligheden og måske er der en opskrift jeg skal have skrevet af :-).
    Glæder mig rigtig meget til vi ses igen.

    Knus

    SvarSlet
  2. Åhh ja - selvfølgelig ses vi den 13. februar :-)

    SvarSlet